Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2015

Ανάβαση στον Κατελάνο Παναιτωλικού

Ο Κατελάνος είναι η ψηλότερη κορυφή του Παναιτωλικού όρους και γενικότερα του νομού Αιτωλοακαρνανίας, με υψόμετρο 1.924 μέτρα. Είναι το βουνό που μαζί με τις υπόλοιπες τριγύρω κορυφές, δεσπόζει πάνω από τον κάμπο του Αγρινίου και ομορφαίνει με τα χιόνια του τη θέα των Αιτωλοακαρνάνων κατά τη διάρκεια του χειμώνα, αλλά και μέχρι αργά την άνοιξη.

Για την ανάβαση στον Κατελάνο, υπάρχουν διάφορες διαδρομές με σημεία εκκίνησης σχεδόν από όλες τις πλευρές του βουνού (Αγία Παρασκευή, καταφύγιο του ΕΟΣ Αγρινίου πάνω από το Περιστέρι, Σπαρτιάς, κάτω και άνω Λαμπίρι), γεγονός που δίνει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να επιλέξει, αλλά και να συνδυάσει τα διάφορα μονοπάτια.

Εμείς ξεκινήσαμε την ανάβαση από το άνω Λαμπίρι (1.000μ.) μέσω ενός χωματόδρομου που αρχίζει ακριβώς πριν το χωριό και καταλήγει κάτω από την κορυφή Κρημνίτσα, βορειοανατολικά του Κατελάνου. Από 'κει και μετά, ακολουθήσαμε την κορυφογραμμή της Κρημνίτσας, κατεβήκαμε στη λάκκα κάτω από τον Κατελάνο και στη συνέχεια ακολούθησε η τελική ανάβαση στην κορυφή, όπου φτάσαμε μετά από πέντε ώρες. Η περιορισμένη ορατότητα μας επέτρεψε να δούμε μόνο μέχρι τις κοντινές κορυφές του Παναιτωλικού, αλλά όπως και να 'χει, ο ορειβάτης πάντα απολαμβάνει την παρουσία του στο βουνό...

*Μπορείτε να δείτε το άρθρο από την πιο πρόσφατη ανάβαση στον Κατελάνο εδώ

Το όμορφο Λαμπίρι, όπως φαίνεται λίγο πιο πάνω από το σημείο εκκίνησης.

Αρκετά πιο πάνω, έχουμε την πρώτη οπτική επαφή με τον Κατελάνο (στο κέντρο) και την Κρημνίτσα (δεξιά).

Πλησιάζοντας το τέλος του δρόμου κάτω από την Κρημνίτσα.

Η Κρημνίτσα και στο βάθος ο Κατελάνος. Από εδώ μπορούμε να πάρουμε το μονοπάτι που περνά κάτω από την Κρημνίτσα ή να ακολουθήσουμε την κορυφογραμμή και να ανέβουμε σ' αυτή. Εμείς επιλέξαμε το δεύτερο.

Ανεβαίνοντας στην Κρημνίτσα. Στο κέντρο διακρίνεται λίγο η κορυφή του Κατελάνου.

Η βόρεια απόληξη του Κατελάνου και οι γκρεμοί της Κρημνίτσας.

Κοιτάζοντας πίσω μας (βoρειοανατολικά)...στο βάθος Χελιδόνα και Καλιακούδα.

Στην κορυφή της Κρημνίτσας (1.816μ.) κοιτάζοντας τον Κατελάνο.

Ο Κατελάνος, κατηφορίζοντας για την λάκα μπροστά μας.

Ανηφορίζοντας στον Κατελάνο. Πίσω μας η Κρημνίτσα.

Στην κορυφή του Κατελάνου (1.924μ.), μετά από 5 ώρες ανάβαση.

Η Καταβόθρα (1.752μ.) και πίσω το Νεραϊδοβούνι (1.781μ.). Στο βάθος αριστερά ο Κούτπας (1.795μ.) και δεξιά η Τσόκα (1.662μ.)

Ο Κούτπας και από κάτω οι δύο κορυφές του Κέδρου (1.641 και 1.654μ.). Τέρμα κάτω η κορυφογραμμή Κοφτερού-Καταβόθρας.

Κρημνίτσα και στο βάθος Χελιδόνα και Καλιακούδα.

...και λίγο πιο δεξιά η Τριανταφυλλιά (1.817μ.)

Ο εντυπωσιακός Άννινος (1.702μ.) με το κωνικό σχήμα και την κυριολεκτικά γδαρμένη δυτική πλευρά του, γεμάτη σάρες, λούκια, γκρεμούς και με κάποιες "ανθρώπινες παρεμβάσεις"...

Το Κάτω Λαμπίρι, σε υψόμετρο 870μ. περίπου.

Η Ξάνθη (1.810μ.).

Ξάνθη (1.810μ.), Γιόρλα (1.820μ.) και Ζυγός ή Βγένα (1.722μ.). Διακρίνεται και μέρος της  Τριχωνίδας.

Επιστρέφοντας, κατεβήκαμε λίγο προς τη δυτική πλευρά του Κατελάνου.

Ξανά μπροστά μας η Κρημνίτσα. Αυτή τη φορά όμως δεν την ανεβήκαμε, αλλά περάσαμε κάτω από την κορυφή, στη βόρεια πλευρά της (αριστερά).

Η βόρεια απόληξη του Κατελάνου.

Κάτω μας το Βουρλόρεμα.

Πάνω ψηλά η κορυφή του Κατελάνου...

Κρημνίτσα

Ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια του μονοπατιού. Μπροστά μας η κορυφογραμμή, μέσω της οποίας ανεβήκαμε το πρωί στην Κρημνίτσα.